Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Olkiluodon ydinvoimalan kakkosyksikön vuosihuolto alkaa tänään. Huolto kestää noin 10 vuorokautta. Tehonlasku alkoi jo eilen, ja laitosyksikkö irrotetaan sähköntuotannosta polttoaineenvaihtoseisokin vuoksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Olkiluodon ydinvoimalan kakkosyksikön vuosihuolto alkaa tänään. Huolto kestää noin 10 vuorokautta. Tehonlasku alkoi jo eilen, ja laitosyksikkö irrotetaan sähköntuotannosta polttoaineenvaihtoseisokin vuoksi.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.4.2026 klo 02:35, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Olkiluoto 2:n vuosihuolto käynnistyy tänään • Olkiluoto 2:n vuosihuolto alkaa tänään • Olkiluoto 2:n huolto alkaa tänään.
Olkiluoto 2:n huolto alkaa tänään
Olkiluodon ydinvoimalan kakkosyksikön huolto alkaa tänään. Huolto kestää 10 vuorokautta. Teho on laskettu puoleen huollon vuoksi. Olkiluoto tuottaa noin 30 prosenttia Suomen sähköstä.
Olkiluodon ydinvoimalan kakkosyksikön vuosihuolto alkaa tänään. Huolto kestää noin 10 vuorokautta. Tehonlasku alkoi jo eilen, ja laitosyksikkö irrotetaan sähköntuotannosta polttoaineenvaihtoseisokin vuoksi.
Olkiluoto 2:n ydinvoimalan vuosihuolto alkaa tänään ja kestää kymmenen päivää. Tehonlasku huoltoa varten on jo aloitettu, ja laitosyksikkö irrotetaan sähköntuotannosta polttoaineenvaihtoseisokin vuoksi. Seuraavaksi Olkiluoto 1:n huolto alkaa 19.…
Olkiluodon ydinvoimalan kakkosyksikön vuosihuolto alkaa tänään ja kestää kymmenen päivää. Huollon vuoksi laitoksen teho laskettiin eilen puoleen. Seuraavaksi huolletaan Olkiluoto 1, joka alkaa 19. huhtikuuta ja kestää kesäkuun…
Olkiluoto 2 -ydinvoimalan vuosihuolto alkaa tänään ja kestää kymmenen päivää. Teho laskettiin jo eilen puoleen huoltoa varten. Huollon jälkeen Olkiluoto 1:n huolto alkaa 19. huhtikuuta ja kestää kesäkuun…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.