Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump aikoo julistaa Hormuzinsalmen Yhdysvaltojen alueeksi, mikä herättää vastustusta Iranilta. Indonesiassa maanjäristys vaati viisi kuolonuhria.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tuoreen tutkimuksen mukaan pikkulasten maapähkinäallergia voi lievittyä tai jopa parantua siedätyshoidon avulla. Hoitoa saaneet lapset hyötyivät siitä vielä kymmenen vuotta myöhemmin, ja 80 prosenttia heistä pystyi syömään maapähkinöitä. Osa lapsista parani allergiastaan kokonaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tuoreen tutkimuksen mukaan pikkulasten maapähkinäallergia voi lievittyä tai jopa parantua siedätyshoidon avulla. Hoitoa saaneet lapset hyötyivät siitä vielä kymmenen vuotta myöhemmin, ja 80 prosenttia heistä pystyi syömään maapähkinöitä. Osa lapsista parani allergiastaan kokonaan.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.8.2026 klo 08:46, pääluokka Tutkimukset.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pikkulasten maapähkinäallergia voi parantua • Pikkulasten maapähkinäallergia voi parantua • Maapähkinäallergia voi parantua siedätyshoidolla.
Pikkulasten maapähkinäallergia paranee
Tutkimus osoittaa, että pikkulasten maapähkinäallergia voi parantua siedätyshoidolla. Hoitoa annetaan 1–3-vuotiaille lapsille. Hoidon vaikutukset näkyvät jopa kymmenen vuoden jälkeen. 80 prosenttia hoidetuista lapsista pystyy syömään maapähkinöitä. Jotkut heistä ovat parantuneet allergiastaan kokonaan.
Tuoreen tutkimuksen mukaan pikkulasten maapähkinäallergia voi lievittyä tai jopa parantua siedätyshoidon avulla. Hoitoa saaneet lapset hyötyivät siitä vielä kymmenen vuotta myöhemmin, ja 80 prosenttia heistä pystyi syömään maapähkinöitä.…
Tuore tutkimus osoittaa, että pikkulasten maapähkinäallergia voi lievittyä tai jopa parantua siedätyshoidon avulla. Hoitoa saaneista lapsista 80 prosenttia pystyi syömään maapähkinöitä vielä kymmenen vuotta myöhemmin. Noin kolmannes heistä…
Tuore tutkimus osoittaa, että pikkulasten maapähkinäallergia voi lievittyä tai jopa parantua siedätyshoidon avulla. Hoitoa saaneet lapset hyötyivät siitä jopa kymmenen vuotta myöhemmin, ja 80 prosenttia heistä pystyi syömään…
Tuore tutkimus osoittaa, että vauvana koira-allergeeneille altistuneet lapset sairastavat astmaa harvemmin. Kanadalaistutkimuksen mukaan astmariski on noin puolet pienempi perheissä, joissa on paljon…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Tutkimus
Oulun yliopiston tutkimus paljastaa, että kahvinjuonti liittyy kehonkoostumukseen ja aineenvaihduntaan eri tavoin miehillä ja naisilla. Tutkimuksessa analysoitiin yli 2 200 henkilön tietoja,…
Tutkimukset
Turun yliopiston punkkipankkiin on lähetetty jo 20 000 puutiaista tutkittavaksi. Hanke on menestynyt, ja tutkijat ovat alkaneet kartoittaa puutiaisten esiintymisen muutoksia. Erityisesti…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Tutkimus
Useat tutkijat ovat pyytäneet Suojelupoliisilta Tiitisen listaa, joka sisältää tietoja 18 suomalaisesta, joilla on ollut yhteyksiä Itä-Saksan tiedustelupalveluun. Mukana pyyntöjä tehneissä on…
Tutkimukset
Uuden tutkimuksen mukaan iltavirkuilla on enemmän mielenterveysongelmia kuin aamuihmisillä. Itä-Suomen yliopiston tutkimus paljastaa, että iltavirkut kamppailevat työn ja vapaa-ajan tasapainottamisen kanssa ja…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Tutkimus
Tuore tutkimus osoittaa, että kasvisruokavalio pienentää riskiä sairastua useisiin syöpiin. Kasvissyöjät sairastuivat syöpään 13 prosenttia harvinaisemmin kuin sekasyöjät, ja erityisesti suolistosyövät ja…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Tutkimus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 14.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla siitepölyä on vähän. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu Lapin eteläpuolella, ja kukinta heikkenee Etelä-Lapissa. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä.