Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tutkijat ovat pyytäneet Tiitisen listaa Supon kautta, kun taas Kolumbiassa maanjäristyksen uhriluku kasvaa. STEA on salannut asiakirjat avustuskriteereistä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulun yliopiston tutkimus paljastaa, että kahvinjuonti liittyy kehonkoostumukseen ja aineenvaihduntaan eri tavoin miehillä ja naisilla. Tutkimuksessa analysoitiin yli 2 200 henkilön tietoja, ja tulokset osoittavat, että kahvia enemmän juovilla on vähemmän rasvaa ja enemmän lihasmassaa. Miehillä kahvinjuonti korreloi myös korkeampien testosteronitasojen kanssa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulun yliopiston tutkimus paljastaa, että kahvinjuonti liittyy kehonkoostumukseen ja aineenvaihduntaan eri tavoin miehillä ja naisilla. Tutkimuksessa analysoitiin yli 2 200 henkilön tietoja, ja tulokset osoittavat, että kahvia enemmän juovilla on vähemmän rasvaa ja enemmän lihasmassaa. Miehillä kahvinjuonti korreloi myös korkeampien testosteronitasojen kanssa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.8.2026 klo 11:36, pääluokka Tutkimukset.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kahvinjuonti vaikuttaa kehonkoostumukseen • Kahvinjuonti vaikuttaa kehonkoostumukseen.
Kahvinjuonti vaikuttaa kehoon
Oulun yliopiston tutkimus kertoo, että kahvinjuonti vaikuttaa kehonkoostumukseen. Tutkimuksessa oli mukana yli 2 200 ihmistä. Kahvia enemmän juovilla on vähemmän rasvaa ja enemmän lihaksia. Miehillä kahvinjuonti liittyy myös korkeampiin testosteronitasoihin.
Oulun yliopiston tutkimus paljastaa, että kahvinjuonti liittyy kehonkoostumukseen ja aineenvaihduntaan eri tavoin miehillä ja naisilla. Tutkimuksessa analysoitiin yli 2 200 henkilön tietoja, ja tulokset osoittavat, että kahvia enemmän…
Oulun yliopiston tutkimus paljasti, että kahvinjuonnilla on yhteys kehonkoostumukseen ja aineenvaihduntaan. Tutkimuksessa analysoitiin yli 2 200 henkilön tietoja, ja tulokset osoittavat, että enemmän kahvia juovilla on vähemmän rasvaa…
Tuore tutkimus osoittaa, että kasvisruokavalio pienentää riskiä sairastua useisiin syöpiin. Kasvissyöjät sairastuivat syöpään 13 prosenttia harvinaisemmin kuin sekasyöjät, ja erityisesti suolistosyövät ja…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Terveys
Posiva ei suunnittele ulkomaisen ydinpolttoaineen käsittelyä Suomessa. Yhtiön toimitusjohtajan mukaan fokus on täysin Suomessa syntyneessä ydinpolttoaineessa. Loppusijoitus alkaa vuonna 2026, ja Suomi…
Tutkimukset
Kaksivuotias Uuno on homekoira, joka auttaa asiakkaita haistelemaan omakotitalojen homeongelmia. Vaikka homekoirat voivat olla hyödyllisiä, alalta puuttuu selkeät säännöt ja ohjeistukset, mikä…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Terveys
Tutkijat ovat löytäneet FNIP1-geenin, joka auttaa kehoa polttamaan rasvaa tehokkaammin. Geenimutaatio vähentää riskiä ylipainoon ja sydänsairauksiin. Tutkimus julkaistiin Nature-lehdessä ja se perustuu…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Terveys
Kasvisruokavalio voi vähentää syöpäriskiä, erityisesti suolistosyövän ja rintasyövän osalta. European Journal of Epidemiology -lehden julkaisema tutkimus osoittaa, että kasvissyöjät sairastuvat syöpään 13…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Terveys
Brittitutkimus osoittaa, että säännöllinen kulttuurin harrastaminen voi hidastaa vanhenemista. Tutkimuksessa lähes 2000 yli 50-vuotiasta osallistujaa arvioitiin kulttuuriharrastusten perusteella, ja tulokset viittaavat myönteisiin…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Terveys
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sadekuurot laskevat ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienten itiömäärät ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja maan keskiosissa ajoittain kohtalaisia. Cladosporium-homeitiömäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa matalista kohtalaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän erittäin vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa erittäin vähän. Sade laskee siitepölymääriä.