Pohjois-Savo luopuu lasten neuvolakorteista
Pohjois-Savon hyvinvointialue suunnittelee lopettavansa lasten neuvolakorttien käytön, mikä säästäisi yli 8 000 euroa. Toimialajohtaja Kati Kantanen kertoo, että asia on vielä valmistelussa, eikä lopullista päätöstä ole tehty. Neuvolakortin käyttö ei ole lain mukaan pakollista, ja olennaiset tiedot tallennetaan jo sähköisiin järjestelmiin.