Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. 30-vuotias ajokortiton nainen aiheutti vaarallisia tilanteita Helsingissä, Vantaalla ja Sipoolla.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Leijonat nousi voittoon Kanadasta jääkiekon ottelussa, jossa ensimmäisen erän jälkeen tilanne oli 1–2. Päävalmentaja Antti Pennanen antoi kannustavaa palautetta tauolla, mikä auttoi joukkuetta parantamaan peliään. Suomi teki kolme maalia vain 13 minuutissa ja hallitsi peliä loppuun saakka.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Leijonat nousi voittoon Kanadasta jääkiekon ottelussa, jossa ensimmäisen erän jälkeen tilanne oli 1–2. Päävalmentaja Antti Pennanen antoi kannustavaa palautetta tauolla, mikä auttoi joukkuetta parantamaan peliään. Suomi teki kolme maalia vain 13 minuutissa ja hallitsi peliä loppuun saakka.
Aiheesta on julkaistu 39 juttua, 11 eri lähteestä, viimeisin päivitys 31.5.2026 klo 01:21, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi käänsi pelin voitoksi Kanadaa vastaan • Suomi eteni jääkiekon MM-finaaliin • Leijonat voitti Kanadan.
Suomi voitti Kanadan jääkiekossa
Leijonat voitti Kanadan jääkiekon ottelussa. Ensimmäinen erä päättyi 1–2, mutta tauolla päävalmentaja Antti Pennanen puhui joukkueelle. Suomi teki kolme maalia nopeasti ja johti peliä. Joukkue puolusti hyvin ja pelasi fiksusti kolmannessa erässä.
Leijonat nousi voittoon Kanadasta jääkiekon ottelussa, jossa ensimmäisen erän jälkeen tilanne oli 1–2. Päävalmentaja Antti Pennanen antoi kannustavaa palautetta tauolla, mikä auttoi joukkuetta parantamaan peliään. Suomi teki kolme…
Suomi voitti jääkiekon MM-välierässä Kanadan 4–2 ja eteni finaaliin. Leijonat esitti turnauksen parhaan eränsä, kun se nousi toisessa erässä 1–2-tappioasemasta 4–2-johtoon. Finaalissa Suomi kohtaa kisaisäntä Sveitsin, joka voitti…
Suomi voitti Kanadan jääkiekon MM-välierässä 4–2 ja eteni loppuotteluun. Leijonat esitti vahvan toisen erän, jossa se nousi tappioasemasta voittoon. Finaalissa Suomi kohtaa kisaisäntä Sveitsin.
Leijonat eteni MM-finaaliin voittamalla Kanadan 4–2. Välieräottelussa Kanada jäi Leijonien jalkoihin, ja joukkueen kapteeni Macklin Celebrini ilmaisi syvän pettymyksen. Leijonat kohtaa finaalissa Sveitsin.
Leijonat eteni jääkiekon MM-finaaliin voittamalla Kanadan 4–2. Joukkue esitti vakuuttavaa peliä, erityisesti toisessa erässä, ja päävalmentaja Antti Pennanen oli tyytyväinen suoritukseen. Finaalissa Leijonat kohtaa kisaisäntä Sveitsin.
Aleksander Barkov oli avainpelaaja, kun Suomi voitti Kanadan MM-välierässä 4–2. Barkov teki maalin, syötti toisen ja sai teholukeman +3. Voitto varmisti Suomen paikan MM-finaalissa neljän vuoden tauon jälkeen.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat voitti Kanadan 4-2 ja eteni miesten maailmanmestaruuskilpailuiden finaaliin. Finaalissa Leijonat kohtaa kisaisäntä Sveitsin, joka ei ole aiemmin voittanut MM-kultaa. Ottelu pelataan sunnuntaina Zürichissä.
Suomi voitti Kanadan jääkiekon MM-välierässä 4–2 ja eteni finaaliin. Aleksander Barkov oli ottelun tähti, tehden maalin ja syöttäen toisen. Suomi pelaa finaalissa ensimmäistä kertaa neljään vuoteen.
Leijonat voitti Kanadan jääkiekon MM-välierässä 4–2 ja eteni finaaliin. Tämä voitto oli Leijonilta vakuuttava esitys, ja se pelaa finaalissa Sveitsiä vastaan. Päävalmentaja Antti Pennanen kehui joukkueensa suoritusta ottelun…
Suomen jääkiekkomaajoukkue voitti Kanadan MM-välierässä 4–2 ja pääsi finaaliin ensimmäistä kertaa useaan vuoteen. Päävalmentaja Antti Pennanen kehui joukkueensa suoritusta, erityisesti toista erää, mutta ei paljastanut erätauon keskusteluja. Finaalissa…
Suomi voitti Kanadan 4–2 MM-välierässä ja eteni finaaliin. Kanada johti ottelua 2–1, mutta Suomi teki kolme maalia toisessa erässä. Ruotsalaiskommentaattorit kritisoivat Kanadan heikkoa puolustusta ja onnittelivat Suomea finaalipaikasta.
Suomi voitti Kanadan jääkiekon MM-kisassa 4–2. Ottelun käänne tapahtui toisessa erässä, jossa Suomi teki kolme maalia. Aleksander Barkov oli ottelun tähti, ja Justus Annunen torjui useita tärkeitä laukauksia.
Suomi pelaa tänään MM-kisojen välierässä Kanadaa vastaan. Edellisissä otteluissa Suomi ei onnistunut ylivoimayrityksissään, mutta joukkueen ylivoima on ollut turnauksen parasta. Aloituksissa Suomi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Kanada
Norjan jääkiekkomaajoukkue teki historiaa etenemällä ensimmäistä kertaa MM-kisojen välieriin. Joukkue voitti Latvian 2–0 puolivälierässä, ja maalivahti Henrik Haukeland torjui nollapelin. Haukeland valittiin…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Norja, #Jääkiekko
Topi Nättinen uskoo Suomen voittavan MM-välierän Kanadaa vastaan. Hän arvioi pelin päättyvän 3–2 Suomelle, vaikka Kanada on vedonlyönnissä ennakkosuosikki. Nättinen korostaa, että…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Suomi, #Kanada
Jääkiekon MM-kisojen puolivälierässä Sveitsi voitti Ruotsin maalein 3-1. Ottelussa nähtiin kiistanalaisia tilanteita, erityisesti Timo Meierin taklaus Oskar Sundqvistiin, joka loukkasi polvensa. Erotuomarilegenda…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Sveitsi, #Jääkiekko
Sveitsi voitti Ruotsin 3–1 jääkiekon MM-puolivälierässä ja eteni mitalipeleihin. Tämä on Sveitsille kolmas peräkkäinen kerta, kun se pelaa MM-kisoissa mitalista. Välierässä Sveitsi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Sveitsi, #Jääkiekko
Miesten jääkiekkomaailmanmestaruuskilpailuissa Suomi voitti Kanadan välierässä 4–2. Sveitsi puolestaan murskasi Norjan 6–0. Finaalissa Suomi kohtaa Sveitsin ja pronssiottelussa pelaavat Kanada ja Norja.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Suomi, #Kanada
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa enimmäkseen runsaasti, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät pääosin kohtalaisia. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät enimmäkseen kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa.