Turun yliopiston siitepölytiedote 24.04.2026 TILANNE Lepän kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Kukinta on päättynyt maan keskiosissa, mutta alueelle kulkeutuu siitepölyä pohjoisten ilmavirtausten mukana. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukinnan maan lounaisosissa. Lepän siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan keski- ja pohjoisosissa. Koivun siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosassa, ja Uudellamaalla määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Lepän kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, mistä siitepölyä kulkeutuu maan keskiosiin. Kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun kukinta on alkanut maan lounaisosien ja on alkamassa muualla maan eteläosien lämpimimmillä paikoilla. Koivun kukinnan odotetaan alkavan maan keskiosissa kahden viikon sisällä. Lepän siitepölymäärät jäävät enimmäkseen pieniksi maan keski- ja pohjoisosissa. Koivun siitepölyä on kohtalaisia määriä maan lounaisosassa. Muualla maan eteläosissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilman siitepölymääriä.
Helsingin messuilla tapahtui koirahyökkäyksiä, ja Sdp:n puheenjohtaja vaatii pääministerin eroa. Unkarissa Orbán luopuu parlamenttipaikastaan vaalitappion jälkeen. Koirat purivat…