Yhdysvallat varoittaa Obeidin tilanteesta
Yhdysvallat on antanut varoituksen Obeidin kaupungin uhkaavista massajulmuuksista, kun puolisotilaalliset RSF-joukot piirittävät aluetta. Obeid on ollut piirityksessä useita kuukausia, ja YK:n turvallisuusneuvosto on ilmaissut huolensa kaupungin tilanteesta. YK pelkää Obeidin kärsivän saman kohtalon kuin El-Fasher vuonna 2025, jolloin siellä havaittiin kansanmurhan merkkejä.