Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Uuden tutkimuksen mukaan ylipaino on suurempi syöpäriski kuin aiemmin on ajateltu, erityisesti naisilla. Saksalaiset tutkijat ovat havainneet, että riski syövän kehittymiselle voi olla jopa 11,5 prosenttia ylipainon vuoksi. Tutkimuksessa käytettiin tarkempia mittausmenetelmiä, jotka huomioivat kehon rasvan ja lihasmassan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Uuden tutkimuksen mukaan ylipaino on suurempi syöpäriski kuin aiemmin on ajateltu, erityisesti naisilla. Saksalaiset tutkijat ovat havainneet, että riski syövän kehittymiselle voi olla jopa 11,5 prosenttia ylipainon vuoksi. Tutkimuksessa käytettiin tarkempia mittausmenetelmiä, jotka huomioivat kehon rasvan ja lihasmassan.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.8.2026 klo 08:20, pääluokka Tutkimukset.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lihavuus nostaa syöpäriskiä.
Lihavuus nostaa syöpäriskiä
Tutkimus osoittaa, että ylipaino lisää syöpäriskiä enemmän kuin ennen on ajateltu. Erityisesti naisilla riski on suurempi. Saksalaiset tutkijat mittasivat ylipainoa tarkemmin ja havaitsivat, että jopa 11,5 prosenttia syövistä voi liittyä ylipainoon. Uudet mittausmenetelmät auttavat ymmärtämään syöpäriskiä paremmin.
Uuden tutkimuksen mukaan ylipaino on suurempi syöpäriski kuin aiemmin on ajateltu, erityisesti naisilla. Saksalaiset tutkijat ovat havainneet, että riski syövän kehittymiselle voi olla jopa 11,5 prosenttia ylipainon vuoksi.…
Tutkimus osoittaa, että Viagra voi auttaa syövän hoidossa. Weizmann-tiedeinstituutin tutkijat havaitsivat, että sildenafiili, joka on Viagrassa, häiritsee syöpäsolujen kolesterolituotantoa. Parhaat tulokset saatiin…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Syöpä, #Tutkimus
Tuore tutkimus osoittaa, että vauvana koira-allergeeneille altistuneet lapset sairastavat astmaa harvemmin. Kanadalaistutkimuksen mukaan astmariski on noin puolet pienempi perheissä, joissa on paljon…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Tutkimus
Tuore tutkimus paljastaa, että ensimmäinen kouristuskohtaus voi olla merkki suurentuneesta syöpäriskistä. Erityisesti neurologiset syövät ovat yhteydessä kouristuskohtauksiin, ja riski on suurimmillaan vuoden…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Syöpä, #Tutkimus
Tutkimus paljastaa, että ensimmäinen kouristuskohtaus voi olla varhainen merkki syövästä. Erityisesti neurologisten syöpien riski kasvaa ensimmäisen kohtauksen jälkeen. Tanskalaistutkimus osoittaa, että 2,4…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Syöpä, #Tutkimus
Tuoreen tutkimuskatsauksen mukaan alkoholin käyttö, vaikka vähäisessä määrin, lisää syöpäriskiä. Ei ole olemassa turvallista alarajaa alkoholin kulutukselle, ja jo 10 grammaa puhdasta…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Syöpä, #Tutkimus
Tutkimus paljastaa, että vauvan altistuminen isosisaruksen tuomille hengitystietartunnoille voi heikentää hänen koulutustaan ja tulojaan aikuisena. Tanskalaistutkimus seurasi yli 1,2 miljoonaa lasta syntymästä…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Tutkimus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.