Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Colleferrossa, noin 40 kilometriä Roomasta, tapahtui räjähdys ammustehtaassa. Sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydman on ilmoittanut, että kiistelty Stea-asetus…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tuoreen tutkimuksen mukaan kahvinjuonti vaikuttaa kehon koostumukseen. Enemmän kahvia juovilla suomalaisilla on vähemmän rasvaa kehossaan verrattuna vähemmän juoviin. Oulun yliopiston tutkimus analysoi yli 2200 henkilön tietoja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tuoreen tutkimuksen mukaan kahvinjuonti vaikuttaa kehon koostumukseen. Enemmän kahvia juovilla suomalaisilla on vähemmän rasvaa kehossaan verrattuna vähemmän juoviin. Oulun yliopiston tutkimus analysoi yli 2200 henkilön tietoja.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.8.2026 klo 06:00, pääluokka Tutkimukset.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kahvinjuonti voi vähentää kehon rasvaa.
Kahvi voi vähentää rasvaa kehossa
Tutkimus kertoo, että kahvinjuonti voi vaikuttaa kehon rasvamäärään. Enemmän kahvia juovilla suomalaisilla on vähemmän rasvaa kuin vähemmän juovilla. Oulun yliopiston tutkimuksessa oli mukana yli 2200 henkilöä. Tulokset osoittavat, että kahvia enemmän juovilla on enemmän lihasmassaa ja vähemmän rasvaa.
Tuoreen tutkimuksen mukaan kahvinjuonti vaikuttaa kehon koostumukseen. Enemmän kahvia juovilla suomalaisilla on vähemmän rasvaa kehossaan verrattuna vähemmän juoviin. Oulun yliopiston tutkimus analysoi yli 2200 henkilön tietoja.
Oulun yliopiston tutkimus paljastaa, että kahvinjuonti liittyy kehonkoostumukseen ja aineenvaihduntaan eri tavoin miehillä ja naisilla. Tutkimuksessa analysoitiin yli 2 200 henkilön tietoja,…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #OulunYliopisto, #Kahvi
Tuore tutkimus osoittaa, että kasvisruokavalio pienentää riskiä sairastua useisiin syöpiin. Kasvissyöjät sairastuivat syöpään 13 prosenttia harvinaisemmin kuin sekasyöjät, ja erityisesti suolistosyövät ja…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Tutkimus, #Terveys
Oulun yliopiston tutkimus paljastaa, että kahvinjuonti on yhteydessä kehonkoostumukseen ja aineenvaihduntaan. Tutkimuksessa analysoitiin yli 2 200 henkilön tietoja, ja tulokset osoittavat, että…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #OulunYliopisto, #Kahvi
Kasvisruokavalio voi vähentää syöpäriskiä, erityisesti suolistosyövän ja rintasyövän osalta. European Journal of Epidemiology -lehden julkaisema tutkimus osoittaa, että kasvissyöjät sairastuvat syöpään 13…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Tutkimus, #Terveys
Brittitutkimus osoittaa, että säännöllinen kulttuurin harrastaminen voi hidastaa vanhenemista. Tutkimuksessa lähes 2000 yli 50-vuotiasta osallistujaa arvioitiin kulttuuriharrastusten perusteella, ja tulokset viittaavat myönteisiin…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Terveys, #Tutkimus
Oulun yliopiston tutkimus paljastaa, että epäsäännöllinen nukkumaanmeno keski-iässä voi merkittävästi nostaa sydän- ja verisuonitautien riskiä. Erityisesti alle kahdeksan tuntia nukkuvilla riskit kaksinkertaistuvat.…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #OulunYliopisto, #Tutkimus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sadekuurot laskevat ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienten itiömäärät ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja maan keskiosissa ajoittain kohtalaisia. Cladosporium-homeitiömäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa matalista kohtalaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän erittäin vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa erittäin vähän. Sade laskee siitepölymääriä.