Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tammisaaressa Uudellamaalla on löydetty aikuinen ja alle kouluikäinen lapsi kuolleina vedestä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä Lauri Ojalan korvausvaatimukset liittyen Suvivirsi-kiistaan. Ojala vaati hyvitystä, koska hänen lapsensa joutui kuulemaan Suvivirren ilman etukäteisilmoitusta. Kaupunki katsoo, ettei Ojala tai hänen lastaan ole syrjitty, mikä herättää Ojalan mielestä epäilyksiä syrjinnästä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä Lauri Ojalan korvausvaatimukset liittyen Suvivirsi-kiistaan. Ojala vaati hyvitystä, koska hänen lapsensa joutui kuulemaan Suvivirren ilman etukäteisilmoitusta. Kaupunki katsoo, ettei Ojala tai hänen lastaan ole syrjitty, mikä herättää Ojalan mielestä epäilyksiä syrjinnästä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.6.2026 klo 17:51, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Espoo hylkäsi Suvivirsi-korvausvaatimukset • Espoo ei maksa suvivirsikorvauksia • Espoo hylkäsi Suvivirsi-korvauksen vaatimuksen.
Espoo ei maksa Suvivirsi-korvauksia
Espoon kaupunki ei maksa Lauri Ojalan vaatimuksia Suvivirsi-korvauksista. Ojalan lapsi kuuli Suvivirren ilman ilmoitusta. Ojala uskoo, että häntä on syrjitty vakaumuksen vuoksi. Kaupunki väittää, ettei syrjintää ole tapahtunut.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä Lauri Ojalan korvausvaatimukset liittyen Suvivirsi-kiistaan. Ojala vaati hyvitystä, koska hänen lapsensa joutui kuulemaan Suvivirren ilman etukäteisilmoitusta. Kaupunki katsoo, ettei Ojala tai hänen lastaan…
Espoon kaupunki on päättänyt, ettei se maksa korvauksia suvivirsikiistassa. Yhdenvertaisuus- ja tasa-arvolautakunta suositteli korvauksia, mutta kaupunki katsoo, ettei niille ole perusteita. Espoo aikoo myös päättää mahdollisesta valituksesta uhkasakosta…
Espoon kaupungin perusopetusjohtaja on hylännyt Lauri Ojalan vaatimuksen Suvivirsi-korvauksista. Yhdenvertaisuus- ja tasa-arvolautakunta määräsi kaupungille uhkasakon ja suositti hyvityksen maksamista Ojalalle ja hänen lapselleen. Uutinen on edelleen kehittymässä.
Karoliina Partanen, ensimmäisen kauden kansanedustaja, voitti kokoomuksen varapuheenjohtajavaalin suurimmalla äänimäärällä. Hänen valintansa oli yllätys, sillä Antti Häkkänen oli perinteinen ykkönen. Partanen on…
Politiikka
Kokoomus on päättänyt, että aborttioikeus tulisi kirjata perustuslakiin. Puoluekokous hyväksyi aloitteen, jonka teki Kokoomuksen Naisten Liitto. Aloitteen taustalla on halu vahvistaa naisten…
Politiikka
RKP:n puoluekokouksessa Vantaalla valittiin puheenjohtajisto jatkamaan tehtävissään. Anders Adlercreutz jatkaa opetusministerinä ja puolueen puheenjohtajana, sillä muita ehdokkaita ei ollut. Varapuheenjohtajina toimivat edelleen…
Politiikka
Kokoomus päättää tänään varapuheenjohtajistostaan puoluekokouksessaan Jyväskylässä. Ehdolla on kuusi henkilöä, joista valitaan kolme. Puolustusministeri Antti Häkkänen ja kansanedustaja Karoliina Partanen hakevat jatkoa,…
Politiikka
Puolustusvaliokunta on hyväksynyt lakimuutoksen, joka mahdollistaa ydinräjähteiden tuomisen Suomeen kriisitilanteissa. Hallitus esittää, että ydinenergialaista poistettaisiin pykälä, joka kieltää ydinräjähteiden maahantuonnin. Lakimuutos vahvistaisi…
Politiikka
Minni Takala, 27, sai voimakkaan vastaanoton kokoomuksen puoluekokouksessa. Hän korosti liberaalien arvojen merkitystä ja haluaa puolueen, jossa nuoret ja naiset ovat aktiivisia…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Tasa-arvo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.