Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Camilla ja Dana Galli, italialaisia hiihtäjiä, menehtyivät autokolarissa Iseossa. Onnettomuus tapahtui, kun heidän autonsa törmäsi toiseen autoon. Ensihoitajat saapuivat nopeasti, mutta siskojen pelastaminen ei ollut mahdollista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Camilla ja Dana Galli, italialaisia hiihtäjiä, menehtyivät autokolarissa Iseossa. Onnettomuus tapahtui, kun heidän autonsa törmäsi toiseen autoon. Ensihoitajat saapuivat nopeasti, mutta siskojen pelastaminen ei ollut mahdollista.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.6.2026 klo 19:14, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Siskokset Camilla ja Dana Galli kuolivat onnettomuudessa • Hiihtäjäsiskokset Camilla ja Dana kuolivat onnettomuudessa.
Camilla ja Dana Galli kuolivat onnettomuudessa
Camilla ja Dana Galli olivat italialaisia hiihtäjiä. He kuolivat autokolarissa Iseossa. Onnettomuus tapahtui, kun heidän autonsa törmäsi toiseen autoon. Ensihoitajat saapuivat nopeasti, mutta heitä ei saatu pelastettua.
Camilla ja Dana Galli, italialaisia hiihtäjiä, menehtyivät autokolarissa Iseossa. Onnettomuus tapahtui, kun heidän autonsa törmäsi toiseen autoon. Ensihoitajat saapuivat nopeasti, mutta siskojen pelastaminen ei ollut mahdollista.
Camilla ja Dana Galli, nuoret hiihtäjät, ovat kuolleet auto-onnettomuudessa Italiassa. Onnettomuus tapahtui Iseon kaupungissa, kun siskokset olivat Volkswagen Polo -autossa, joka törmäsi toiseen autoon. Heidän vammansa olivat niin…
Bernadette Chirac, entinen Ranskan ensimmäinen nainen ja Jacques Chiracin puoliso, on kuollut 93-vuotiaana. Ranskan presidentti Emmanuel Macron vahvisti kuolinuutisen ja muisteli Chiracia…
Ulkomaat
Venäjälle matkalla ollut matkustajakone laskeutui Helsinki-Vantaan lentoasemalle lauantaiaamuna. Laskeutuminen tapahtui, koska Pietarin lentokenttä oli suljettuna drooni-iskujen vuoksi. Kone jatkoi matkaansa Venäjälle myöhemmin…
Ulkomaat
Venäjän presidentti Vladimir Putin on saanut asiantuntijoilta kovaa kritiikkiä Pietarin talousfoorumissa. Keskustelussa hän kommentoi Ukrainan sodan tilannetta, mutta asiantuntijat kyseenalaistavat hänen esittämänsä…
Ulkomaat
Dolomiiteilla Italiassa on löytynyt suomalaisen basehyppääjän ruumis. 35-vuotias mies katosi vuoristossa marraskuussa 2025, ja hänen epäillään hypänneen vuorelta. Pelastustyöt olivat haastavia huonon…
Ulkomaat
Ukrainalainen meridrooni räjähti perjantaina Romanian Constanțan satamassa. Droonin arvioidaan harhautuneen Venäjän häirinnän vuoksi, mutta onneksi kukaan ei loukkaantunut. Satama-alue eristettiin ja ympäristö…
Ulkomaat
Ukraina on toteuttanut laajan drooni-iskun Venäjälle, erityisesti Pietariin, juuri ennen presidentti Vladimir Putinin tärkeää talousfoorumia. Venäjän mukaan yli 140 droonia torjuttiin yöllä…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.